مزایای دیسککتومی آندوسکوپی

مزایای دیسککتومی آندوسکوپی در مقابل خطرات بالقوه این جراحی، که در تمامی جراحی ها وجود دارد، بسیار بیشتر و قابل توجه تر است. به همین دلیل مهم است که شما و جراح ستون فقراتتان مزایای بالقوه مربوط به درمان اختلال دیسک خود با روش جراحی آندوسکوپیک را در نظر بگیرید و در مورد انجام آن بررسی لازم را به عمل آورید. در ادامه درباره مزایای دیسککتومی آندوسکوپی به طور جامع صحبت خواهیم کرد.

مزایای دیسککتومی آندوسکوپی شامل چه مواردی است؟

برش‌های کوچک در محل جراحی به معنای آسیب کمتر به پوست، ماهیچه‌ها و بافت‌های نرم است که منجر به خونریزی کمتر و بهبودی سریع‌تر می‌شود همگی از مزایای دیسککتومی آندوسکوپی محسوب می‌شوند. علاوه بر این، اکثر روش‌های آندوسکوپیک دیسک را می‌توان در حدود سه ساعت تکمیل کرد و به بیمار این امکان را می دهد چند ساعت بعد از عمل روی پاهای خود بایستد.

کاهش ترومای بافتی

یکی از مزایای دیسککتومی آندوسکوپی در مقایسه با جراحی باز سنتی ماهیت کم تهاجمی بودن آن است. با استفاده از این روش، ستون فقرات کمری منجر به کاهش ترومای بافتی می شود و در نتیجه درد بعد از عمل کمتر و بازگشت به فعالیت های عادی سریعتر است. علاوه بر این، اندازه برش کوچکتر خطر عفونت را کاهش می دهد و جای زخم را به حداقل می رساند.

فوق العاده دقیق

دیگر مزایای دیسککتومی آندوسکوپی این است که سطح دقت بالاتری را ارائه می دهد زیرا جراح می تواند مستقیماً فتق دیسک و ساختارهای اطراف را مشاهده کند. این امر دقت این درمان محافظه کارانه ستون فقرات را بهبود می بخشد و احتمال عوارضی مانند آسیب عصبی را کاهش می دهد. علاوه بر این، از آنجایی که جراحی ستون فقرات تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود، بیمار از خطرات و عوارض جانبی مرتبط با بیهوشی عمومی در امان است.

بازیابی سریعتر

بهبودی پس از این روش به طور کلی در مقایسه با جراحی باز ستون فقرات سریعتر است. اکثر بیماران می توانند در عرض چند هفته فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند، اگرچه ممکن است لازم باشد از فعالیت های بدنی شدید برای مدت طولانی تری اجتناب شود. ممکن است فیزیوتراپی برای تقویت عضلات پشت و جلوگیری از فتق دیسک در آینده توصیه شود.

کاندیدای مناسب جراحی با توجه به مزایای دیسککتومی آندوسکوپی

اگر علائم فتق دیسک ستون فقرات مانند کمر درد، پا درد، بی حسی یا ضعف را تجربه می کنید، ممکن است گزینه های مختلف درمان ستون فقرات، و به خصوص آندوسکوپی دیسک کمر با توجه به مزایای دیسککتومی آندوسکوپی را در نظر بگیرید. توجه به این نکته ضروری است که همه موارد فتق دیسک برای این روش جراحی مناسب نیستند. این روش برای فتق های کوچک تا متوسط ​​که در مرکز قرار دارند و با بی ثباتی قابل توجه ستون فقرات همراه نیستند، مؤثرتر است. ارزیابی کامل توسط متخصص ستون فقرات برای تعیین گزینه درمانی مناسب برای هر مورد ضروری است.

در اینجا عواملی وجود دارد که می تواند به تعیین اینکه آیا شما با توجه به مزایای دیسککتومی آندوسکوپی برای این عمل کاندید مناسبی هستید یا خیر، آورده شده است:

تشخیص

اولین قدم برای تعیین اینکه آیا مزایای دیسککتومی آندوسکوپی شامل شما نیز می‌شود یا خیر، تشخیص دقیق است. تشخیص ممکن است شامل معاینه فیزیکی، بررسی تاریخچه پزشکی، مطالعات تصویربرداری مانند MRI یا سی تی اسکن و احتمالاً سایر آزمایشات تشخیصی باشد. هنگامی که با متخصصان ستون فقرات مشورت می کنید، آنها می توانند وضعیت شما را تجزیه و تحلیل کنند و شدت و محل فتق دیسک را ارزیابی کنند.

اندازه و محل فتق

اگر فتق بیش از حد بزرگ باشد یا در یک منطقه چالش برانگیز واقع شده باشد، جراحی باز یا انواع دیگر گزینه های درمان ستون فقرات ممکن است مناسب تر باشد. جراح ستون فقرات نتایج تصویربرداری شما را بررسی می کند تا تعیین کند که آیا دیسککتومی آندوسکوپی می تواند به طور موثر فتق خاص شما را برطرف کند یا خیر.

علائم

بهره بردن از مزایای دیسککتومی آندوسکوپی معمولاً برای بیمارانی توصیه می شود که درد یا علائمی را تجربه می کنند که در پاها (سیاتیک) به دلیل فشرده شدن عصب ناشی از فتق دیسک ایجاد می شود. اگر علائم شما عمدتاً کمردرد موضعی و بدون درد قابل توجه ساق پا یا نقص عصبی باشد، پزشک شما ممکن است گزینه‌های درمانی جایگزین، مانند درمان‌های محافظه‌کارانه ستون فقرات یا استفاده از دارو را در نظر بگیرد.

درمان های ناموفق غیر جراحی ستون فقرات

در برخی موارد، درمان‌های غیرجراحی، مانند فیزیوتراپی، دارو، یا تزریق استروئید اپیدورال، ممکن است تسکین کافی نداشته باشند. اگر قبلاً گزینه های دیگر درمان ستون فقرات امتحان کرده اید و شکست خورده اید، متخصص ستون فقرات ممکن است دیسککتومی آندوسکوپی را به عنوان یک راه حل بالقوه در نظر بگیرد.

سلامت عمومی و تاریخچه پزشکی

سلامت کلی شما و هر گونه شرایط پزشکی از قبل موجود بر روند تصمیم گیری برای بهره گیری از مزایای دیسککتومی آندوسکوپی تأثیر می گذارد. برخی شرایط پزشکی یا داروها ممکن است خطرات مرتبط با این روش را افزایش دهند. مهم است که به متخصص ستون فقرات خود اطلاعات دقیقی در مورد سابقه پزشکی شما، از جمله هرگونه آلرژی، جراحی های قبلی، یا نگرانی های بهداشتی مداوم ارائه دهید.

بیشتر بدانیم

عوارض جراحی دیسک گردن

عوارض جراحی دیسک گردن نیز مانند عوارض تمامی جراحی‌ها اجتناب ناپذیر است. عوارض یک جراحی معمولا برای همه افراد اتفاق نمی‌افتد اما ممکن است برخی