انواع غیر معمول میگرن

هر چند میگرن شکمی در هر سنی ممکن است ایجاد شود ولی معمولا بچه های سن 5 تا 9 سال را درگیر می کند . اکثر بچه ها وقتی که میگرن شکمی شان تشخیص داده می شود معمولا در سن حدود 16 سالگی هستند . درد معمولا درست از زیر شکم شروع می شود و علائم حسی خفیف هم ممکن است در شکم حس شود که گاهی شدید می شود . علاوه بر درد شکم تهوع هم ایجاد می شود . فرد مبتلا ممکن است نتواند چیزی بخورد . رنگ پوست هم ممکن است پریده به نظر بیاید .

ماساژ تخصصی سر و گردن

بطور کلی کاهش استرس و آرامش ناشی از ماساژ سر و گردن باعث کاهش فرکانس و شدت سردرد می شود، همچنین گزارش شده مبتلایان به میگرن که ماساژ تخصصی میگرن دریافت کرده اند، اظهار کرده اند که در آن هفته خواب بهتری داشته و شدت و فرکانس سردردهای میگرنی شان کمتر شده است.مطالعات نشان داده اند که علاوه بر ماساژ سر و گردن ماساژ رفلسکسولوژی پا که در آن بازتاب هر یک از اندام ها در کف پا بصورت تخصصی ماساژ داده می شود هم در کاهش انواع سردردها می تواند موثر باشد.ماساژ رفلکسی پا یا همان رفلکسوتراپی نوعی ماساژ برگرفته از طب چینی است که با تحریک و فشردن نقاط کف پا سبب تاثیر در کل بدن شخص شده و حتی گاهی مشکلات داخلی فرد را برطرف می‌کند. مبحث این نوشتار، نگاهی عام‌تر، کلی‌تر و چه‌ بسا کامل‌ تر به مقوله رفلکسولوژی است؛ شاید تا چند سال گذشته تصور کلی از نقاط رفلکسولوژی، نقاط مختلف کف پا بوده است اما با نگاه دقیق‌تر متوجه می‌شویم که بازتاب کل بدن انسان تنها به نقاط کف پا محدود نمی‌شود و هر بخشی از بدن انسان می‌تواند آینه‌ای از کل بدن باشد.

کار متخصص نورولوژی چیست ؟

پزشکی که در زمینه بیماری های مغز و اعصاب (نورولوژی) تخصص دارد نورولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب نام دارد. از آنجاکه سیستم عصبی انسان از مهمترین قسمتهای بدن است و سایر قسمتهای بدن را تحت تاثیر قرار می دهد یا به عبارتی سازماندهی و فرماندهی می کند، شناخت بیماریهای مغز و اعصاب و تشخیص و درمان آن کاری کاملا تخصصی است که فقط باید توسط متخصصین مغز و اعصاب که در این زمینه دانش و مهارت کافی دارند انجام شود چراکه علائم بعضی از بیماریهای مغز و اعصاب مشابه یکدیگرند و نورولوژیست باید با معاینات دقیق و در صورت نیاز با انجام آزمایشات تخصصی، بیماریها را از هم تشخیص دهد.